10. tammikuuta 2014

Make me believe to you

Tää on melko pitkä henkilökohtanen teksti, eikä välttämättä kiinnosta ketään. Pitää vaan purkaa tää turhautuminen johonkii.

Pitäis lähteä K:n ja sen koiran kanssa lenkille. Tuolla sataa. K ei ole soittanu, vaikka se lupas. Mie alan panikoida.

K on ollu mun elämässä kouluajoista asti. Sitä naista vois kutsuu mun parhaaks kaveriks. Me riidellään vähän väliä, mutta aina tulee myös sovittua. K on todella tärkeä, mutta toisaalta en tiedä miten kauan jaksan sitä säätöä mitä meijän ystävyys tuottaa. Välillä se sattuu. Eihän ystävyyden pitäis sattua?
Meillä on usein todella hauskaa yhdessä. Sitäki kiusattiin koulussa. Silläkin on huono itsetunto. Sitäki ahdistaa. Aina välillä. Meillä on jonku verran yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Välillä käyn siellä kahvilla. Välillä käydään kävelyllä. Jos sillä on murheita, se kertoo niistä mulle.

Välillä sen ystävät ottaa siihen yhteyttä. Ne käy baareissa, risteilyillä ja festareilla, tekee niitä hauskoja asioita. Sillon K ei pidä yhteyttä minuun. Joskus se tulee takasin ja kertoo miten hauskaa niillä on ollu. Mie kuuntelen ja nauran aina niissä kohdissa missä pitää, vaikka mun tekis mieli huutaa ”etkö tajua, että minuun sattuu kuulla?!”
Mie en ole ikinä ollu noiden sosiaalisten reissujen ystävä ja on ihan kiva olla poissa niistä. Mut toisaalta mie olen kateellinen. Mun pitäis olla ilonen sen puolesta.
Mutta mie oon kateellinen. Mie olen ihmishirviö.

Yritin kerran viettää iltaa K:n ja sen ystävien kanssa. Istuin sohvalla yksin, ku ne veti kännejä ja naureskeli sisäpiirinvitseille, mistä en tajunnu mitään. Ne puhu ihan ku mie olisin ollu joku huonekalu.
Sillä kerralla keksin naurettavan tekosyyn ja lähdin kotiin. Karkuun. Myöhemmin K soitti mulle ympäripäissään. Ne olis tarvinnu kyydin kapakkaan. En lähteny. K löi mulle luurin korvaan.
Mie järkytyin miten erilainen K oli siinä seurassa. Esittääkö se jotain muuta ku mitä se oikeesti on? Ja kummassa porukassa se on luonnollinen? Niiden, vai mun kanssa?

K vakuuttelee, että se luottaa muhun ja että mie olen sen paras ystävä. Se kuulemma kertoo mulle asioita, joista ei puhu muille. Mie en pysty puhumaan sille mistään. Mie oon sulkeutunu, enkä luota siihen täysin vaikka ollaan tunnettu 10 vuotta. Ajattelen vaan, ettei sitä kiinnosta. Jos mie jäisin auton alle, ei se sais tietää ku ehkä joskus viikon päästä. Tuliskohan se edes hautajaisiin?

Välillä K unohtaa minut. Monesti ollaan sovittu jostain, mutta sen tapoihin kuuluu tehdä oharit ja jättää tulematta. Pahinta on se, ettei se koskaan ilmota. Parina kertana ollaan käyty jossain ja se on sanonu, etten saa merkitä sitä minnekään facebookin päivitykseen, koska se on luvannu olla jonku toisen kanssa, muttei jaksa nähdä tätä henkilöä. Sillon mie mietin, kuinka monta kertaa se on mulle tehny niin? Kuinka monesti se on väittäny olevansa muualla tai kipeenä ja oikeesti menny jonku toisen kanssa johonki?

Mie en luota siihen ihmiseen niin hyvin ku pitäis. Välillä tuntuu, etten tunne sitä ollenkaan. Mutta mie tarviin sitä. Mie haluun pitää sen mun elämässä, vaikka se kohtelis huonosti. Mie haluun pitää sen mun lähellä, vaikka se tekis mitä. Se on ainoa ihminen, joka ehkä tietää miltä musta tuntuu.

Ja miks mie huijaan itteäni?! Mie en puhu mun tunteista ihmiselle, jonka oon tuntenu 10 vuotta. Miks mie kuvittelen, että voisin puhua kaikkein raskaimmista asioista psykalle, jota en tunne ollenkaan ja jonka näkeminenki saa mun olon kiusaantuneeksi?

Sori, meni aika henkilökohtaseksi. Mut oli pakko kirjottaa jotain, jonnekin.
Olisin voinu ehkä kirjottaa tän K:lle ja sanoa, että sattuu. Että pelottaa menettää se.
Se vetäis herneet nenään, eikä puhuis mulle enää ikinä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti